Lekcije iz “Brexit”-a

Koji su čimbenici utjecali na rezultate “Brexit”, kako su društvene medije koristile obje strane, što je kampanja “ostati” i da je kampanja “napustiti” istinita – to su bile neke od tema koje su raspravljene na panelu posvećenom referendumu koji je izvukao Veliku Britaniju iz Europske unije.

Fotografije: Vanja Čerimagić

Na ploči su se nalazila Clare Llewellyn, istraživačica unutar Laboratorija za neurovizijsku politiku Sveučilišta u Edinburghu i Thomas Borwick, koji je 2012. godine osnovao Kanto Systems, aplikaciju za političku analizu i konzultantsku službu, s moderiranjem Ivana Cvetković-Bajrović.

Clair je govorio o njezinoj analizi reakcija društvenih medija na Brexita, dok je Thomas pružio uvid u to kako je kampanja “napustiti”, koja je bila dio, pobijedila tijekom korištenja društvenih medija. Obje su se složile da je uloga društvenih medija u ovom slučaju vrlo važna, ali ne i presudna. Međutim, jedna od stvari koja se može nauči ti iz kampanje je kako socijalni mediji oblikuju javni diskurs, ali taj učinak traje vrlo kratko vrijeme. “Društveni mediji su vrlo reaktivni, pa čak i pogonjeni”, objasni Clair.

Publika je podigla neka od pitanja koja su se često pitala za kampanju “Glasaj za napuštanje” – jesu li korištene točne informacije kako bi motivirale birače? Je li se obratila pozornost na to kako bi to moglo utjecati na položaj useljenika u Europi?

Thomas je izjavio da je pobjednička kampanja bila bolja u oblikovanju svojih poruka i korištenju društvenih medija. Ili, kako je to rekla, kampanja “napusti” bila je privlačnija “, dodajući da druga strana nije baš dobra u upotrebi društvenih medija ili priopćavanja svojih poruka. Tijekom kampanje je radio kao glavni tehnološki voditelj (CTO) za “Glasovno odsustvo”. Njegov pristup doveo je do kampanje koja je digitalno pocinčana i koja je angažirala naciju na skali koji nikada prije nije vidio.