Kako su društvene mreže uticale na rezultat Brexita?

Referendum o izlasku Velike Britanije iz Europske Unije izazvao je veliku pažnju širom svjetske javnosti, a društvene mreže imale su veliku ulogu u formiranju javnog mnijenja tokom kampanja koje su vođene u samoj zemlji i prema mnogima su u konačnici odlučile o ishodu samog referenduma.

Na koji način su vođene kampanje pro i kontra izlaska Velike Britanije iz EU? Koje su bile njihove osnovne razlike? Kako su poruke putem društvenih medija formirale javno mnijenje?

Upravo ovim aspektima online kampanja koje su vođene mjesecima prije referenduma će se baviti i panel diskusija pod nazivom “Brexit – Online kampanje i uticaj društvenih medija”.

Na ovom panelu razgovarat ćemo sa Thomasom Borwickom, glavnim direktorom za tehnološki aspekt “Vote Leave” online kampanje i Clare Llewellyn, istraživačicom u Neuropolitics Research Lab školi društvenih i političkih nauka na Univerzitetu u Edinburghu, koja je u svom radu analizirala reakcije društvenih medija na Brexit.

“Vote Leave”, kampanja za izlazak Velike Britanije iz EU, pod vodstvom Thomasa Borowicka dosegla je do tada neviđen nivo angažmana nacije na društvenim mrežama te je uprkos svim očekivanjima odnijela pobjedu. Ovaj panel će svakako biti i prilika da iz prve ruke čujemo na koji način je kampanja “Vote Leave” funkcionisala na društvenim mrežama. Thomas je inače radio na više od 20 kampanja širom zemlje, ali i na Karibima i u Americi.

Sa druge strane Clare Llewellyn će između ostalog dati pregled rezultata svog istraživanja provedenog nakon Brexita. Kako je pokazala analiza postova na Twiteru, zagovornici izlaska bili su mnogo aktivniji i imali su mnogo veće prisustvo na ovoj društvenoj mreži. Iako je u kasnijim fazama kampanje pojačano prisustvo zagovarača ostanka u EU, oni nisu dosegli nivo “Vote leave” kampanje.

Clare Llewellyn se bavi političkim naukama ali i računarskom lingvistikom, analizom podataka, digitalnim bibliotekama i text miningom.